Ugrás a fő tartalomra

Radics Renáta: Emlékeim kertjében

Egy vidéki kis faluban születtem, ott töltöttem gyermekkoromat, mégpedig a falu egy zsákutcájában, mely a természettel volt határos. Később Budapestre költöztem, azonban a falu, a természet a mai napig a szívemben, emlékeimben él. Épp ezért okozott számomra nagy örömet, hogy Radics Renáta Emlékeim kertjében című művét olvashattam, véleményezhettem. Köszönöm a Helma Kiadónak, különösen Dvariecki Bálintnak, valamint Radics Renátának is.

Radics Renáta
Emlékeim kertjében




Fülszöveg

A házunk mögötti réten sétáltam egy gyönyörű napfényes délutánon. Közben vadvirágokat szedtem és egy szép kis csokor lett belőlük, amit otthon vázába tettem. Nemcsak egy virágcsokrot, hanem egy verset is vittem haza magammal, ami Az Emlékeim kertjében címet kapta. Akkor született az ötlet, hogy a virágcsokromról készült fotó lesz az új könyvem borítója és a versem a címadója. Mesekönyvemhez hasonlóan, ebben a könyvben is fontos szerepet kap a szeretet, a természet szépsége, s a kifogyhatatlan optimizmusom.

Emlékeim kertjében

Emlékeim kertjében vadvirágok laknak.
Békességben élnek, s oly örömmel nyílnak.

Gyermekkorom szirmai rózsaszínben játszanak,
álmodozó ifjúságom kéklik ezer katángban.

Izzó piros pipacsok őrzik szívem lángját,
fátyolfehér cickafark kacsint már rég reám.

Pitypang, repce, gólyahír aranyló szirmaikkal,
vidámságot rejtenek a mindennapjaimra.

Emlékeim kertjéből egy mesés csokrot szedek,
bokrétába kötve bizony, együtt a legszebbek.



Vélemény

Nem tagadom, a falusi élet, a természet közelsége szívemnek egy fájó, betöltésre váró pontja, mivel én elszakadtam ettől a csodától; több évtizede a főváros nyüzsgő pontján élek. Ezért minden alkalmat megragadok, hogy felidézzem, újra átéljem a régi emlékeket. Amikor a Helma Kiadó weboldalán megpillantottam az Emlékeim kertjében című könyv színpompás, virágokkal életre kelő borítóját, szívem azonnal felsóhajtott emlékeim legmélyéről: el szeretném olvasni.
Vágyam teljesült, s ott találtam magam gyermekkorom vadvirágokkal kibélelt, madárcsicsergéssel telt világában, s már rohantam is keresztül a réten, hogy tüdőm megteljen a varázslatos illattal, melyek a rímek és verssorok mögül illatoztak. A tavasz üdvözölt, a nyár befogadott, az ősz gondolkodóba ejtett, s a váltakozó évszakok minden telén a karácsony melegítette fel szívem, s éreztem, a szeretet és a család mindennél fontosabb. Nem csak nekem volt fontos ez a könyv, gyermekemnek is meséltem az érzésről, amit a falusi élet magában rejt, s ezek a versek a gyermeki fülnek is zenélnek, csupa szépet tanítanak. Talán egyszer újra vidéken élünk majd, sétálunk a patakparton, méhek döngicsélnek a virágok között, talán lesz majd hó is karácsonykor, és akkor biztos eszembe fog jutni, hogy milyen jó dolog volt elolvasni Radics Renáta Emlékeim kertjében című verseskötetét, valahol a nyüzsgő fővárosban, egy emlékekkel teli estén.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Donka Krisztina: Lélekhangok

A napokban az a megtiszteltetés ért, hogy elolvashattam Donka Krisztina Lélekhangok című könyvét. Köszönöm a Helma Kiadónak, azon belül is Dvariecki Bálintnak, hogy lehetőséget kaptam a könyv olvasására, és véleményezésére is. Donka Krisztina Lélekhangok Fülszöveg: Donka Krisztina Lélekhangok című, verseket és meséket egyaránt tartalmazó kötetét az olvasók szíves figyelmébe ajánlom. Eredeti, letisztult, lüktető, érzelmes verssorai magával ragadják az embert. A szerző bensőséges gondolatai csillagokként ragyogó tükröt állítanak elénk, és tiszta, szívből jövő sorai megkapó egységet alkotnak a versek hatására újra meglelt emberi mivoltunkkal. A kötetben megjelent mesék egyszerűek, rövidek és tanulságosak. A szerző fogalmazása és eredeti látásmódja a klasszikus mesék hagyományához igazodik. Nem csak a gyermekek, hanem a felnőttek számára is tanulságosak Krisztina szavai, természet iránti szeretete, és a szerző belülről fakadó, a kedves olvasónak feltárt érzései. Ezért a meséit minden koros

Goran Episcopus: Forráspont

Közeledik a karácsony, amikor kicsit megpihenünk, szívünk szeretetre vágyik... jobban is, mint máskor. Átgondoljuk ezt az évet, tervezgetjük a következőt, de mindenekelőtt előkészítjük lelkünket a December 24.-i szentestére, amikor Jézus születésnapját ünnepeljük. Ezért hálás vagyok, hogy az én felkészülésem Goran Episcopus Forráspont című verseskönyvével kezdődik. Köszönöm a szerzőnek, valamint A magyar könyv is magyar termék (MKMT) mozgalomnak, hogy olvashattam és véleményezhettem a verseskönyvet. Goran Episcopus Forráspont Ha meg kellene említenem két dolgot, ami megkülönböztet minket, embereket a többi lénytől, talán azt mondhatnám, hogy a beszéd és a hit. Úgy tudom, a gondolkodás és a beszéd az kéz a kézben járnak, a hit és a vallás pedig mindenképpen csak ránk jellemző. Sokan, sokféleképpen gondolkodnak erről, a vallásról, világunk teremtéséről. Annyi azonban mindenképpen közös bennünk, emberekben a kezdetektől, hogy hiszünk valamiben, van istenképünk. Persze a történelem során e