Ugrás a fő tartalomra

Goran Episcopus: Forráspont

Közeledik a karácsony, amikor kicsit megpihenünk, szívünk szeretetre vágyik... jobban is, mint máskor. Átgondoljuk ezt az évet, tervezgetjük a következőt, de mindenekelőtt előkészítjük lelkünket a December 24.-i szentestére, amikor Jézus születésnapját ünnepeljük. Ezért hálás vagyok, hogy az én felkészülésem Goran Episcopus Forráspont című verseskönyvével kezdődik. Köszönöm a szerzőnek, valamint A magyar könyv is magyar termék (MKMT) mozgalomnak, hogy olvashattam és véleményezhettem a verseskönyvet.

Goran Episcopus
Forráspont





Ha meg kellene említenem két dolgot, ami megkülönböztet minket, embereket a többi lénytől, talán azt mondhatnám, hogy a beszéd és a hit. Úgy tudom, a gondolkodás és a beszéd az kéz a kézben járnak, a hit és a vallás pedig mindenképpen csak ránk jellemző. Sokan, sokféleképpen gondolkodnak erről, a vallásról, világunk teremtéséről. Annyi azonban mindenképpen közös bennünk, emberekben a kezdetektől, hogy hiszünk valamiben, van istenképünk. Persze a történelem során ez a világban sokféleképpen alakult, de mégis elmondhatjuk, még az ateisták világában is jelen van az Istenhez való valamilyen hozzáállás.
Azonban ha már beszéd és hit, a beszéd pedig írott formában van, ráadásul rímekbe, versekbe van rendezve, akkor ez egy kiváló alkalom arra, hogy Istennel kapcsolatba kerüljünk, gondolkodjunk, elmélyedjünk, mégpedig Goran Episcopus: Forráspont című verseskönyve által.
A könyv, hangulatához remekül illő illusztrációkkal díszített, amik hol a versek közti elmélyülést segítik, hol remekül közrefogják a pompás négysoros versszakokat. A versekben ott vagyunk mi magunk: érzéseink, tetteink, azok minden jó és rossz tulajdonságával. Intve érezzük magunkat a gonosztól, és szeretve Istentől.
A karácsonyi időszakban mindenkinek jó választás lehet ez a könyv, legyünk mélyen vagy kevésbé vallásosak. Mégpedig azért, mert egyszerűen mind emberek vagyunk, és ez a verseskönyv nekünk, rólunk szól.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Donka Krisztina: Lélekhangok

A napokban az a megtiszteltetés ért, hogy elolvashattam Donka Krisztina Lélekhangok című könyvét. Köszönöm a Helma Kiadónak, azon belül is Dvariecki Bálintnak, hogy lehetőséget kaptam a könyv olvasására, és véleményezésére is. Donka Krisztina Lélekhangok Fülszöveg: Donka Krisztina Lélekhangok című, verseket és meséket egyaránt tartalmazó kötetét az olvasók szíves figyelmébe ajánlom. Eredeti, letisztult, lüktető, érzelmes verssorai magával ragadják az embert. A szerző bensőséges gondolatai csillagokként ragyogó tükröt állítanak elénk, és tiszta, szívből jövő sorai megkapó egységet alkotnak a versek hatására újra meglelt emberi mivoltunkkal. A kötetben megjelent mesék egyszerűek, rövidek és tanulságosak. A szerző fogalmazása és eredeti látásmódja a klasszikus mesék hagyományához igazodik. Nem csak a gyermekek, hanem a felnőttek számára is tanulságosak Krisztina szavai, természet iránti szeretete, és a szerző belülről fakadó, a kedves olvasónak feltárt érzései. Ezért a meséit minden koros

Radics Renáta: Emlékeim kertjében

Egy vidéki kis faluban születtem, ott töltöttem gyermekkoromat, mégpedig a falu egy zsákutcájában, mely a természettel volt határos. Később Budapestre költöztem, azonban a falu, a természet a mai napig a szívemben, emlékeimben él. Épp ezért okozott számomra nagy örömet, hogy Radics Renáta Emlékeim kertjében című művét olvashattam, véleményezhettem. Köszönöm a Helma Kiadónak, különösen Dvariecki Bálintnak, valamint Radics Renátának is. Radics Renáta Emlékeim kertjében Fülszöveg A házunk mögötti réten sétáltam egy gyönyörű napfényes délutánon. Közben vadvirágokat szedtem és egy szép kis csokor lett belőlük, amit otthon vázába tettem. Nemcsak egy virágcsokrot, hanem egy verset is vittem haza magammal, ami Az Emlékeim kertjében címet kapta. Akkor született az ötlet, hogy a virágcsokromról készült fotó lesz az új könyvem borítója és a versem a címadója. Mesekönyvemhez hasonlóan, ebben a könyvben is fontos szerepet kap a szeretet, a természet szépsége, s a kifogyhatatlan optimizmusom. Emléke